Majutuskohta otsides pole tärnide olemasolu alati oluline - sõpradelt või internetifoorumitest saadud soovitused ühe või teise hotelli/motelli kohta annavad enamasti adekvaatse pildi sellest, mis meid kohale jõudes ootab. Vahel aga ei leia valitud öömaja kohta muud teavet, kui kodulehel kirjas olev, ning selline subjektiivne info ei pruugi alati tõele vastata. Kui ees ootab minek "tundmatusse", tasub tähelepanu pöörata sellele, kas majutusettevõte on taotlenud tärne. Tärnide olemasolu puhul on enamvähem selge, mis meid ees ootab ning ebameeldivad üllatused jäävad suure tõenäosusega ära.
Eestis hakkas 2.maist 2011 kehtima uus üle-Euroopline tärnisüsteem Hotelstars Union.
Hotelstars Unioni eesmärgiks on luua Euroopa ühine tärnisüsteem, et aidata klientidel paremini orienteeruda ning ootuspärast kvaliteeti hotellides saada. Hotelstar
Union’iga algatajateks on 7 Euroopa riiki – Šveitsi, Saksamaa, Austria, Ungari, Tšehhi, Holland ja Rootsi. Lisaks Eestile on uuele süsteemile üle läinud ka Läti ja Leedu. Euroopa ühise tärnisüsteemi järgi on juba klassifitseeritud enam kui 17 000 hotelli 7 riigis.
*
Kõikides tubades on dušš ja WC või vann ja WC, tubasid koristatakse iga päev, kõikides tubades on kaugjuhtimispuldiga värviteler, laud ja tool, seep või dušigeel, hotellis on vastuvõtuteenus, faks vastuvõtus, üldkasutatavad telefonid külastajatele, hiline hommikusöök, hotellis pakutakse jooke.
**
Hommikusöök Rootsi lauas, lugemislamp voodi kõrval, vanniõli või dušigeel, vannilinad, pesuriiulid, valik hügieenivahendeid (näiteks hambahari, hambapasta, raseerimisvahendid), krediitkaardid.
***
Vastuvõtt on avatud vähemalt 14 tundi, telefoni teel saab vastuvõtuga ühendust ööpäev läbi nii hotellist kui ka väljapoolt, töötajad oskavad kahte keelt , vastuvõtu töötajad kannavad vormirõivaid, pagasiteenus, jookide valik toas, telefon toas, interneti kasutamise võimalus toas või üldkasutataval alal, kütteseade vannitoas, föön, puhastussalvrätid, täispikkuses peegel, koht pagasi / kohvri paigutamiseks, õmblustarbed, jalanõude puhastamise vahendid, pesupesemis- ja triikimisteenus, lisapadja ja lisateki küsimise võimalus, järjepidev kaebuste lahendamise süsteem.
****
Vastuvõtt on avatud vähemalt 18 tundi, telefoni teel saab vastuvõtuga ühendust ööpäev läbi nii hotellist kui väljapoolt, istmetega fuajee, kus saab tellida jooke, hommikusöök Rootsi lauas või hommikusöögimenüü toateeninduse kaudu, minibaar või võimalus tellida ööpäev läbi jooke toateeninduse kaudu, pehme tool / diivan koos lauaga, soovi korral hommikumantel ja toasussid, kosmeetikatooted (näiteks vannimüts, küüneviil, vatipadjad), meikimispeegel, vannitoas valik kosmeetikatooteid, internetiühendus ja –terminal, à la carte restoran.
*****
Vastuvõtt on avatud 24 tundi, personal oskab mitut keelt, uksehoidja- või parkimisteenus, portjee, jooksupoiss, ruumikas vastuvõtuala mitme istme ja jookide tellimise võimalusega, iga külalise personaalne tervitamine kas värskete lillede või kingitusega toas, minibaar ja jookide ning toidu pakkumine toateeninduse kaudu ööpäev läbi, väikestes pudelites hooldusvahendid, internetiühendusega arvuti toas, šeif toas, triikimisteenus (ühe tunni jooksul), jalanõude puhastamise teenus, voodi valmistegemine õhtuti, kontrollkülastused.
Täpse ülevaate hotellidele ja motellidele kehtestatud tärninõuetest leiad siit.
Otsi Eesti kaardilt
Kaardiotsing võimaldab leida endale sobiva turismiobjekti ka pakutavate teenuste järgi.