Avalehele Vali keel:

Puhkus Eestis - uudised

Prindi

Laitse RallyPark pakub nii adrenaliini, mängulusti kui ka silmailu

17.november 2016

Enam kui kümme aastat tagasi tuli Laitsest pärit Siimo Suvemaale mõte ehitada kodukanti krossirada. Vanem vend Üllar nägi idees head võimalust koos Siimoga midagi vinget korda saata ning oli nõus kampa lööma.



Praeguseks on kunagisest hobiettevõtmisest kujunenud midagi palju võimsamat – meelelahutuslik autospordikompleks kogu perele. Rallipargis vägesid juhatava Üllar Suvemaa jaoks on kunagine hobiprojekt nüüdseks välja kujunenud täiskohaga tööks. „Kui alustasime, oli see mu hobi. Nüüd pean selleks väga palju tööd tegema, et see uuesti mu hobiks muutuks, sest töö on tõsine ja masinavärk sedavõrd suur, et see nõuab täiskoormusega tegelemist,“ nentis Üllar.

 

Erialalt on Üllar ehitusinsener ning ta tegutseb ehitusvaldkonnas praeguseni, tehes seda paralleelselt rallipargiga. Ta on rahul, et vaatamata skeptikute arvamustele sai rallipargist siiski asja. „Kui alustasime, ei uskunud keegi, et meiesugused poisid tulevad ja teevadki sellise asja ära. Nüüdseks oleme tõestanud, et suutsime oma ideed ka ellu viia,“ tõdes Üllar. Rallipargis on peatähelepanu koondatud autodele ning tegevust jagub igas vanuses külastajatele.

 

Tegevust leidub kõigile

Kõige pisemad rallipargi külastajad saavad lustida lastealal, kus jagub mängurõõmu tundideks. Pisut vanematele mudilastele pakub kindlasti huvi liiklemine liikluslinnakus. „Üks osa meie missioonist on liikluskasvatus. Tahame, et lapsed tuleksid siia mängima, kuid samal ajal õpiksid ka liikluses eeskujulikult käituma ja teistega arvestama,“ selgitas Üllar.

Liiklusmaastikul on teed, platsid, märgid, valgusfoorid ning lapsed saavad sõita nii jalgrataste, elektriautode kui ka pedaalautodega – koos lapsevanemaga aga isegi bensiinimootori jõul liikuva autoga.

 

Kõige populaarsemaks atraktsiooniks rallipargis on hobikardisõit, mida saab nautida 600 meetri pikkusel rajal, mis on valminud kunagiste vormelisõitjatest vendade Tilkede projekti põhjal. „Nad on ülemaailmselt tunnustatud autospordiradade projekteerijad ja see fakt annab meie rajale suure eelise. Lisaks on meie rada värske ja hea kattega ning masinadki on meil pisut erilisemad, sest võimaldavad autode kaalu ühtlustada 35 kilo ulatuses, et võistlus oleks võrdsem,“ rääkis Üllar.

Rallipargis on ka paariskardid, kus korraga saab olla sees näiteks lapsevanem koos oma mudilasega, ja lastekart.

Kardid on varustatud esiosas asuva turvaamordiga, mistõttu saab klient võimaliku põrkumise korral vähem haiget ja põrutada.

 

Turistide tõmbenumber – ralli Ladaga
2.5 km pikkusel rallirajal saab sõita hobiralliautodega: nii BMW-de kui Ladadega. Viimane on turistide seas ka peamiseks tõmbenumbriks. „Üldjuhul teeme kolmevoorulisi võistlusi, kus esimene ring on rajaga tutvumine ning kaks järgmist juba sõidud aja peale. Korraga on paarisrajal kaks autot, kuid ohutuse eesmärgil kaks autot omavahel kokku ei satu,“ selgitas Üllar.
Rada koosneb kruusast ja asfaldist ning seda kasutatakse ka paljude eri tüüpi võistluste pidamiseks – rallisprint, rallikross, drift jms. Ajavõtusüsteem on Laitses tuhandiktäpsusega ning võimaldab väga korrektset tulemust.
Rallipargis on võimalik kogeda võidusõiduadrenaliini ka kogenud ralliässa kaassõitjana. Seda nii Laitse paarisrajal kui ka viie kilomeetri pikkusel kiiruskatsel metsas.

 

Parki saab külastada aasta ringi
Üllar sõnul on ta jäärapäiselt välja hõiganud, et rallipark on avatud seitse päeva nädalas kõik nädalad aastas, kuid kindluse mõttes oleks erilisemate soovide korral mõistlik siiski ette helistada.
Kuigi otseselt rallipark majutusteenust ei paku, siis saunamajades on võimalik vajadusel siiski öö mööda saata. Toitlustuse tarvis teeb park koostööd Roosta puhkekeskusega ning ettetellimisel on saadaval suupistelauad pidulike mitmekäiguliste õhtusöökideni välja.

Rallipark asub Tallinnast pooletunnise sõidu kaugusel ning kohale pääseb ka ühistranspordi abil. „Gruppide tarbeks saab klient meilt tellida ka transpordi, millega tuuakse grupp Tallinnast kohale ja viiakse hiljem ka tagasi,“ selgitas Üllar. 

 

Tulevikuplaanid on suurejoonelised

Lähiajal on plaanis juurde ehitada võistluskardi asfaltrada, kus saaks korraldada ka rahvusvahelisi võistlusi.

Ühtlasi valmistatakse ette teenust, mis võimaldaks tegeleda maastikusõiduga. „On küngaste ja veetakistustega täidetud rada, kus inimesed saavad tunnetada ja katsetada maasturi võimekust. See on hea võimalus õppimiseks, kuidas auto ressurssi paremini ära kasutada,“ rääkis Üllar.

 

 

Armastus vanade autode vastu
Rallipargis saab nautida ka Üllari vanade autode kogu, mis hetkel ootab paremat ja suuremat automaja nimelist eksponeerimisala, kuid pakub küllaldaselt silmailu ka praeguses asukohas – garaažides.
Kui rallipark oli alles loomisjärgus, tekkis Üllaril mõte, et peahoone interjööri võiks kaunistada võimalikult vana võidusõiduauto. „Kümme aastat tagasi leidsimegi Ameerikast sobiva isendi, kuid järgi minnes selgus, et seda pole enam müügil. Mõtlesime, et parem pool muna kui tühi koor ning otsustasime osta sealt ühe alternatiivi,“ rääkis Üllar.
Juhuse tahtel selgus hiljem, et auto, millele järgi mindi, oli ikkagi saadaval, mistõttu otsustas Üllar ka selle siiski ära osta. “Kummalisel kombel selgus, et omanikul oli veel üks auto, nii et lõppkokkuvõttes ostsin tol korral kolm uunikumi ja vot sealt alates võibki öelda, et nakatusin selle hobiga. Nüüd ei möödu ühtegi õhtut, ilma et ma hobiga seotud veebisaitidel ringi ei uitaks,“ tunnistab Üllar.

 

Praeguseks on vanu autosid juba viiekümne ringis ning kõige suuremat silmailu pakuvad vanad tõldautod. Ajarändu aitavad kogeda ka mitu BMW uunikumi ja vanad veneaegsed autod. Kogule lisab kaalu tõsiasi, et kõik autod on heas sõidukorras.

Vanade autode säilitamine on missioon
Kollektsiooni kuulub ka mitu vanaaegset Ford T-d, mille Henry Ford omal ajal ehitas selleks, et miljonid keskklassi inimesed saaksid endale mõistliku hinna eest auto soetada. „Neid autosid toodeti ca 15 miljonit ja need olid levinud ka Eestis. Praegu on mul neid kolm tükki, aga Eestimaalt enam teist kolme siia juurde ei leiaks. Tahan, et mul oleks autod, mis on ajalooliselt põnevad ja erilised ning mille väärtus ajas kasvaks,“ rääkis Üllar.
Tema sõnul on vanade autode kogumine hobi, mis pakub positiivset emotsiooni. „See on justkui ajaloo ja kultuuripärandi säilitamine ning mingis mõttes ka missioon,“ ütles Üllar.
Ta on koos osavate abilistega ka ise restaureeritud mitu vanaautot pilkupüüdvateks sõiduriistadeks. „Peamiselt oleme restaureerinud vanasid veneaegseid autosid, sest siin piirkonnas on saada veel varuosasid ja oskusteavet, lääne autodega oleks asi hulka keerukam,“ tõdes Üllar.

 

Laitse RallyPargis jagub adrenaliini kõigile autohuvilistele ja olete oodatud veetma meeldejäävat päeva!

 

Ära rallita tänaval, tule tee seda meil!

 

 

Lisainfo: laitserallipark.ee

Otsi Eesti kaardilt

Kaardiotsing võimaldab leida endale sobiva turismiobjekti ka pakutavate teenuste järgi.
Eesti kaart

Otsi turismiettevõtteid

Sulle huvipakkuva teenuse leidmiseks vali otsingufiltrist sobiv valdkond ja piirkond või kasuta märksõnaotsingut.
Valdkond:
Piirkond:
Märksõna: