Avalehele Vali keel:

Artiklid

Prindi

Kuidas korraldada ettevõtte suvepäevi õnnestunult?

17.juuli 2015

Firma suvepäevad – selle sõnapaariga seoses võib mõttesse tekkida mitu üksteisest totaalselt erinevat ettekujutlust. Seesugune üritus võib olla tõeliselt vahva, hästi korraldatud ja kõikide asjaosaliste jaoks meeldejääv ning innustav. Samas on kindlasti juhte, kes näevad suvepäevades lihtsalt tüütut ja kohustuslikku kuluartiklit, mis tuleb suve jooksul kuidagi „kaelast ära saada“. Seega oleneb suvepäevade tulemus suuresti suhtumisest ja läbimõeldud korraldamisest. Kuidas aga organiseerida niisugune suurem firmaüritus õnnestunult ja milliseid põnevaid ideesid saaks selle tarbeks kasutada?



Miks on suvepäevi üldse vaja ja mis võiks olla nende eesmärk?
Ühel hästi õnnestunud firmaüritusel on palju eeliseid ning positiivseid külgi, sest see on tore võimalus töötajate motiveerimiseks. Inimesi ei rahulda kõigest hea palganumber. Väga tähtsad on ka kollektiivis toimivad suhted ning kaastöötajatega koos läbielatud emotsioonid ja kogemused. Kui kolleegid suhtlevad üksteisega ka väljaspool traditsioonilist tööaega, siis ollakse rohkem motiveeritud töötama sõbralikus ja kokkuhoidvas meeskonnas. Just seepärast on tähtis saada vahelduse mõttes kokku täiesti teistsuguses keskkonnas, tehes midagi tavapärasest tööst hoopis erinevat – põnevamat ning lõbusamat. Nõnda näeb inimestes niisuguseid külgi, mis traditsioonilises töösituatsioonis ei pruugi välja paistagi.
Muidugi võib üritus välja kukkuda ka hoopis teisiti ja saada endale külge koguni negatiivse maine. Et seda ei juhtuks, tuleks suvepäevade organiseerimisel näha pisut vaeva ehk mõelda läbi, millised eesmärgid võiks ürituse jaoks püstitada. Kõige enam infot annab tõenäoliselt vastus küsimusele: „Mida meie kollektiiv vajab?“. Kas on tarvis eelkõige lõõgastuda ja auru välja lasta või oleks vaja üksteist paremini tundma õppida? Võib-olla on meeskonnaliikmete vahel kasulik tekitada sõbralikumaid suhteid ja arendada meelelahutuslikus võtmes meeskonnatöö oskusi?
Selleks, et suvepäevad kukuks kõigi jaoks hästi ning meeldejäävalt välja, tulekski esialgu kaardistada peamised eesmärgid. Pärast seda on lihtsam asuda detailsemate teemade juurde nagu näiteks: mitu päeva võiks üritus kesta, kas kaasata osalejate perekonnad, milline on eelarve, kas on vaja peojuhti, milliseid tegevusi planeerida, missugune toit või muusika valida ja palju-palju muud sarnast. Need kõik on sellised n-ö tavalised asjad, mis ühe ürituse planeerimise juurde enamasti kuuluvad, kuid vaatamata sellele on neil detailidel ürituse õnnestumisel oluline osa. Näiteks, kui toit ei ole hea või seda on liiga vähe, siis jätab see suvepäevadest paljudele negatiivse mälestuse.
Saamaks teada, mis on firmaürituste puhul eriti oluline ning mida tasub näiteks suvepäevade korraldamisel kindlasti arvesse võtta, vestlesime mitme toreda inimesega, kelle igapäevatöö on tihedalt seotud ürituste korraldamisega ja/või neile lisaväärtuste pakkumisega.

 


Kuidas korraldada suvepäevi ja muid firmaüritusi eriti meeldejäävalt?

 

Tahtsime teada, mismoodi on võimalik firmaüritusi korraldada eriliselt ning lausa unustamatult. Selleks vestlesime Blue Drum agentuuri tegevjuhi Olavi Andlaga. Blue Drum on ürituste korraldus- ja motivatsiooniagentuur, kelle organiseeritud üritused ulatuvad "seinast seina” ja põnevatest ideedest teavad nad tõenäoliselt väga palju.
Miks on Teie arvates ettevõtetel tarvis niisuguseid üritusi nagu suvepäevad?
Suvepäevad peaksid motiveerima, innustama, looma meeskonnatunnet, vähendama tööpingeid ja tugevdama firma kuvandit töötajate seas. Suvepäevad peaksid looma emotsioone, mis omakorda rikastavad firma kultuuri ja pikaajalisi traditsioone. Kahjuks on suvepäevadest sageli kujunenud joomapidu või lihtsalt „peab tegema“ üritus.
Miks peaks suvepäevad (või muud suuremad firmaüritused) olema kuidagi erilised, teistmoodi? Kas seda on raske saavutada? Kas alati õnnestub?
Üritused peaksid lähtuma firma brändi väärtustest ja korporatiivsest kultuurist. Iga üritus peab olema omamoodi eriline, et järk-järgult üles ehitada firma kultuur. Seda on raske saavutada, sest sageli vaadatakse üritusi ühekordse projektina ning neil puudub seos firma väärtustega, sest alati pole neid välja töötatudki või on nende suhtes erimeelsused. Tihti ongi ürituse õnnestumise mõõdupuuks subjektiivne arvamus. Ühele meeldib üks esineja, koht või idee ja teisele teine. Üritust aga peaks mõõtma brändi väärtuste järgi.
Mida võib oodata, kui usaldada firmaürituse korraldamine agentuurile Blue Drum?
Meie jaoks on oluline idee, mis peab tugevdama brändi. Meie enda väärtused on ausus, loomingulisus ja detailne projektijuhtimine. Püüame nendest väärtustest kinni pidada ning 10 aastat on kliendid rahul olnud. Me toodame ise programme ja pakume out of box ideid.
Milliseid toredaid ideesid üritusteks pakute?
Ideed sõltuvad ürituse formaadist, aastaajast, inimeste arvust ja päritolust, kohast ja muudest teguritest. Ei ole olemas ideed, mis sobib kõikidesse olukordadesse ja igaühele. Meie töö on kui rätsepatöö, kuid mõned ideed suvepäevadeks võiks olla järgmised:
- iPad’i põhisel seiklusmatkal liiguvad võistkonnad kontrollpunktist kontrollpunkti looduses, linnas, mõisas, turismitalus või mõnel veekogul. Kontrollpunktides ilmuvad ekraanile ülesanded audio, video, foto või muul huvitaval moel. Meeskonna liikmed peavad tegema midagi koos ning kõike seda jälgib reaalajas kontroller, kes pärast annab ka teada, mitu kilomeetrit on läbitud ning mis olid valed ja õiged vastused.
- Paadi ehitamine ja ralli. Tünnidest, paberpostidest, riietest tehakse endale paadid ja riided ning rongkäiguga minnakse veekogu äärde, kus toimub ralli. Mõned upuvad, mõned ei upu ja finišisse jõuavad kõige kangemad.
- Murumängude rekvisiidid. Blue Drum toodab rekvisiite, mida saab kasutada teambuilding üritusteks ning lõbusaks omavaheliseks jõukatsumiseks. Käruralli, vesi kaela, jenga lammutamine, torni ehitamine, puslede kokkupanemine – need kõik tekitavad elevust.
Porgandiorkester. Osalejad teevad porgandist pillid ning professionaalse muusiku juhendamisel pannakse ka karud ühiselt pilli mängima ning tantsima.
Amazing Race looduses. Võistkonnad kasutavad erinevaid liiklusvahendeid liikumaks punktist A punkti B. Tee peal on takistusi ja meeskonnatööd nõudvaid ülesandeid. Finišisse ei pruugi jõuda kõige kiirem, vaid pigem nutikaim võistkond.
Laulev tort. Saali tuuakse kahemeetrine alus tordiga, millest tuleb välja kostümeeritud laulja või mustkunstnik.
Millised üritused on tavaliselt kõige vahvamad ja populaarsemad?
Kõige vahvamad on sellised üritused, mis on ootamatud ja erilised. Näiteks: röövimised, Amazing Race tundmatusse, Hawaii tants keset talve, Kuuba mehe serenaad töökohal. Kõige populaarsemad on suvepäevad ning jõulupeod, mis sageli on suhteliselt ühes formaadis.
Kui keegi pöördub agentuuri sooviga korraldada erilised suvepäevad ja muid tahtmisi välja tuua ei oskagi, siis kuidas teate, kas neile sobiks keskaegne sööming või näiteks hoopis vanglaprogramm, mõni seiklus või midagi muud? 
Kõik tahavad erilisi üritusi, kuid lõpuks jäädakse pidama ikka traditsioonilistel ja ka natuke igavatel formaatidel, sest eriline wow-efekt alati maksab ju rohkem ning sageli ei julgeta riskida alternatiivsete ideedega. Meie suur väljakutse ongi aru saada, mida firma soovib ja milline on nende eelarve. Programm peaks sündima koostöös ning põhinema vastastikusel usaldusel.
Kas korraldada firmaüritus ise või usaldada see asjatundjatele?
Meie sooviks väga, et firmaürituse planeerimisel tehtaks juba protsessi alguses koostööd väljavalitud agentuuriga, mitte ei kaasataks seda poole pealt või siis osaliselt. Praegu on tendents, et küsitakse pakkumisi ideede saamiseks võimalikult paljudelt agentuuridelt, kuid idee hindamise kriteeriumiks on väga subjektiivsed arvamused. Sageli püütakse teha programm ise valmis vastavalt agentuuri esitatud pakkumisele või siis proovitakse „oma jõududega“ hakkama saama. Arvatakse, et ürituse korraldamine on ju lihtne, põnev ja ei nõua erilisi kogemusi. Jah, üritusi on ju väga mitmesuguseid ja erineva tasemega, kuid nagu iga ameti puhul, nõuab ka ürituse korraldus kogemusi, teadmisi ja võimeid.  
www.bluedrum.eu

 

 

Hea toit võib ka keskpärase ürituse muuta meeldejäävaks

 

Armastus käib kõhu kaudu – ütleb vanasõna. Sageli peab see ka täielikult paika. Uurime sündmuste korraldaja ning hea toidu austaja Margit Kirsipuu käest, mida toitlustuse puhul tuleks kindlasti silmas pidada ja kui oluline osa on heal toidul ürituse õnnestumise jaoks.
Palun kirjeldage natuke Mozart Cateringi tegevust. Kuidas sai see ettevõte alguse ja milline on eesmärk?
Eestis ja ka Soomes parima hinna ja kvaliteedisuhtega catering-teenust pakkuv Mozart Catering on BBQ Cateringi bränd. 2008. aastal, süvenevast majanduskriisist hoolimata, alustas BBQ Catering aktiivset tegevust ja tõi turule Põhjamaades unikaalse liikuva köögi. Eesmärgiks on pakkuda oma klientide sündmustel toiduelamusi ja -emotsioone sõltumata ajast ja kohast. Soe toit valmib meil alati kohapeal klientide silme all mobiilselt liikuvas köögis. Vahet pole, kas tegu on pulmade, grillipeo, juubeli või gurmeeõhtusöögiga. Suudame tippkvaliteeti pakkuda ekstreemsetes oludes aga ka massiüritustel nagu tegime seda näiteks 2009. ja 2014. aastal toimunud üldtantsupidudel.
Mis Te arvate, miks on firmadel tarvis niisuguseid üritusi nagu näiteks suvepäevad?
Hästi läbimõeldud ja -viidud suvepäevad on suurepärane moodus liita ja motiveerida kollektiivi, lasta ühiselt aur välja. Organisatsiooni sisekliimale lisavad ühised harjumuspärasest keskkonnast väljas toimuvad üritused tubli annuse positiivsust.
Kui oluline on selliste suurte firmaürituste puhul toitlustus ja toitlustamise hästi õnnestumine?
Nii suuremate kui väiksemate ürituste puhul on toitlustusel märgiline tähendus. Ka keskpärase ürituse saab suurepärase toiduga meeldejäävaks muuta nagu ka toiduga koonerdamisel hea ürituse pettumuseks pöörata.
Kuidas saab toitlustamist korraldada erilisel/kordumatul viisil?
Hea tooraine, toidu värskus ja temperatuur ning teeninduse meisterlikkus on edu valemiks. Üllatada saab näiteks keset metsa või mereranda kaetud rikkaliku piknikulauaga, mida osalejad oodatagi ei osanud. Gurmeeõhtusöök asustamata saarel, kus kadakate vahele kaetud peolauale serveerivad mereande valgetes kinnastes kelnerid – see kõik on kindlasti kordumatu.
Mida tuleks firma suvepäevadel pakutava toidu puhul silmas pidada?
Suvepäevi pidava ettevõtte puhul on oluline eeltöö, et ootused ja soovid oleks selgeks räägitud. Tähtis on kooskõlastada ajagraafik , et värske toit sooja naeratuse saatel kõigile korraga kätte jõuaks.
Miks võiks mõelda liikuva köögi valimisele?
BBQ Cateringi liikuv köök on ideaalne suvepäevade või firmaürituse korraldamiseks, mobiilne kaaslane ühe- ja mitmepäevastel elamusreisidel vastavalt klientide soovidele ja valikutele. Meilt saab tellida toitlustust ning lisategevusi suvepäevade põnevamaks muutmisel. Sobiva kuupäeva broneerimiseks soovitame suvepäevade korraldamist alustada võimalikult varakult. Soodsamaid pakkumisi lubame nädala sees!
www.mozartcatering.ee

 


Läbimõeldud ja praktiline kingitus annab firmaüritusele palju juurde


Selleks, et anda firmapeole veel midagi ekstra toredat ja meeldejäävat lisaks, sobivad kenasti mitmesugused meened ja reklaamkingitused. Just sellest teemast pajatab äri- ja reklaamkinkidega tegeleva ettevõtte Smile Team OÜ (www.rondemor.ee) tegevjuht Sirje Veidebaum. Reklaamkingituste alal tegutsevad nad juba kuus aastat. Firma töötajatel on kogemusi aga juba enam kui 15 aastat – ajast, kui reklaamiteenuseid meenete näol Eestis pakkuma hakati. Rondemor on seadnud eesmärgiks pakkuda oma klientidele personaalselt just neile sobivaid tooteid, mis kannaksid edasi ettevõtte omapära ja aitaksid meelde jääda nii klientidele kui ka koostööpartneritele.
Mida annavad suvepäevadele ja muudele suurtele firmaüritustele juurde kingitused?

Kingituste kinkimiseks ettevõttesiseselt ei ole tingimata vaja suurt firmaüritust. Kui kingitusi jagatakse töötajatele, siis kindlasti tõstab see ettevõtte mainet töötaja silmis – ettevõte on inimese peale mõelnud. Siinkohal on aga oluline, et kingitus oleks tõesti läbi mõeldud ja praktiline.
Millised kingid kõige paremini sobivad? Milliseid just suvepäevade ning sarnaste ürituste jaoks soovitate? 
Enamlevinud kingituste hulgas on pastapliiatsid, kruusid, termostassid, torusallid, rätikud ja palju muud. Kindlasti tasub aga mõelda laiemalt. Tänapäeval on võimalik pakkuda ka erilahendusega tooteid, mis on kordumatud ja tõesti üllatavad kingisaajat.
Suvepäevadeks võib pakkuda aga kõike muudki – lippe, päikesevarje, rannamatte, täispuhutavaid tooteid, kaasaskantavaid grille ja kõike muud, millega on võimalik üritus lõbusamaks teha.
Millega peaks kinkide tellimisel arvestama?
Kingituse juures on kõige olulisem kvaliteet ja personaalsus, reklaamtoode on justkui ettevõtte teine visiitkaart. Kingituse puhul ei tohi mööda vaadata ka sellest, mida on tehtud eelmistel aastatel. Meie praktikas turundusjuhid tihti lihtsalt „korjavad“ pakkumisi reklaamettevõtetelt, pikemalt süvenemata. Siinkohal soovitame kliendihalduriga koostööd teha ja vestelda mõtetest, mis teil endal on – kindlasti ei taha töötaja või koostööpartner saada igal aastal samasugust kruusi või mälupulka.
Kingituste tellimisel peab arvestama ka tarneajaga, seetõttu tasub kingituste otsimisega tegelema hakata juba paar kuud enne oodatavat sündmust. Nii on piisavalt aega panna paika kõik detailid, kujundada toode soovikohaseks ja töötada välja parim lahendus – sedasi ei teki stressi, kas kõik ikka oodatud ajaks valmis saab.
Millised on olnud kõige erilisemad/meeldejäävad kingitused?
Kõige erilisemad on alati põhjalikult läbi mõeldud kingitused. Tihti on nendeks eksklusiivsed tooted, mida ei leidu üldlevinud tootekataloogides. Väga populaarsed on ka sublimatsioontrükiga tooted, kus terve toote pind on kujundatud kliendi soovi järgi. Saab teha ka erikujulisi ja erilahendusega tooteid, mis on kordumatud.
Kuidas leida ideed, millised kingitused konkreetse ettevõtte rahva tarbeks sobivad? Kuidas aitate leida kõige parema lahenduse?
Kui on vaja leida kingitusi töötajatele, siis soovitame suhelda meie müügiesindajatega, kes on just orienteeritud ettevõttele sobiva toote leidmisele. Iga hinnapakkumine saadetakse välja personaalselt, mõeldes just konkreetsele kliendile. Kindlasti on igaühel ka olemas algsed ideed, mille peale mõeldakse – ka need tasub müügiesindajale edastada. Aitame valida välja kingitused igale sihtgrupile. Kõik head ideed sünnivad alati koostöös!
Mis puhul veel selliseid kingitusi kasutatakse?
Kingitusi teevad lisaks tavapärastele ettevõtetele ka koolid, lasteaiad, suvelaagrid, fänniklubid jne. Reklaamkingitus peaks kandma reklaami edasi, mitte jääma riiulile seisma. Väga heaks reklaamikandjaks on kotid, vihmavarjud, pastapliiatsid, rannamatid, saunalinad, suveplätud ettevõtte logoga ja palju muid tooteid.

www.rondemor.ee

 

 

Kati Aasov

Otsi Eesti kaardilt

Kaardiotsing võimaldab leida endale sobiva turismiobjekti ka pakutavate teenuste järgi.
Eesti kaart

Otsi turismiettevõtteid

Sulle huvipakkuva teenuse leidmiseks vali otsingufiltrist sobiv valdkond ja piirkond või kasuta märksõnaotsingut.
Valdkond:
Piirkond:
Märksõna: